BELLINI, Nicola
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.236
NA - Nord America 8.777
AS - Asia 4.189
SA - Sud America 927
AF - Africa 84
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 27
OC - Oceania 3
Totale 24.243
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 8.447
IT - Italia 2.205
GB - Regno Unito 2.096
SG - Singapore 1.791
RU - Federazione Russa 1.603
DE - Germania 1.569
CN - Cina 1.214
UA - Ucraina 933
BR - Brasile 761
DK - Danimarca 654
VN - Vietnam 572
FI - Finlandia 333
CA - Canada 251
FR - Francia 221
HK - Hong Kong 160
IE - Irlanda 151
SE - Svezia 143
NL - Olanda 77
ID - Indonesia 69
MX - Messico 58
PL - Polonia 54
AR - Argentina 51
IN - India 50
IL - Israele 47
ES - Italia 43
BD - Bangladesh 41
BE - Belgio 35
KR - Corea 30
ZA - Sudafrica 30
CO - Colombia 28
EC - Ecuador 27
JP - Giappone 27
EU - Europa 24
TR - Turchia 24
TW - Taiwan 24
IQ - Iraq 19
PK - Pakistan 19
CL - Cile 18
PT - Portogallo 16
AT - Austria 14
PH - Filippine 14
VE - Venezuela 13
BG - Bulgaria 12
MA - Marocco 12
HU - Ungheria 11
IR - Iran 11
MY - Malesia 10
RO - Romania 10
HR - Croazia 9
PE - Perù 9
PY - Paraguay 9
RE - Reunion 9
AE - Emirati Arabi Uniti 8
LT - Lituania 8
TN - Tunisia 8
CH - Svizzera 7
JO - Giordania 7
UZ - Uzbekistan 7
DZ - Algeria 6
EG - Egitto 6
TH - Thailandia 6
AL - Albania 5
BO - Bolivia 5
GR - Grecia 5
KE - Kenya 5
UY - Uruguay 5
AZ - Azerbaigian 4
BY - Bielorussia 4
KZ - Kazakistan 4
NP - Nepal 4
AU - Australia 3
CR - Costa Rica 3
DO - Repubblica Dominicana 3
EE - Estonia 3
PS - Palestinian Territory 3
SA - Arabia Saudita 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
TT - Trinidad e Tobago 3
BB - Barbados 2
BH - Bahrain 2
GE - Georgia 2
HN - Honduras 2
KG - Kirghizistan 2
LB - Libano 2
LV - Lettonia 2
MN - Mongolia 2
MW - Malawi 2
NI - Nicaragua 2
OM - Oman 2
QA - Qatar 2
RS - Serbia 2
SI - Slovenia 2
SY - Repubblica araba siriana 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
A1 - Anonimo 1
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BN - Brunei Darussalam 1
BS - Bahamas 1
Totale 24.224
Città #
Dallas 1.838
Southend 1.702
Singapore 948
Chandler 783
Beijing 632
Ashburn 497
San Mateo 487
Woodbridge 466
Jacksonville 371
Munich 367
Dearborn 364
Ann Arbor 332
Rome 287
Moscow 272
Falls Church 262
Houston 211
Helsinki 186
Cambridge 180
Fairfield 164
Wilmington 164
Milan 158
Hong Kong 149
Hefei 141
Portsmouth 135
Dublin 134
Dong Ket 130
Stevenage 130
Lawrence 127
Pisa 122
Guangzhou 119
Ho Chi Minh City 114
Beauharnois 108
Los Angeles 101
The Dalles 97
São Paulo 90
Santa Clara 88
Seattle 82
Ottawa 74
Redwood City 67
Foggia 65
Hanoi 65
Boardman 62
Fremont 59
Old Bridge 52
Buffalo 51
Council Bluffs 49
Florence 45
Brooklyn 44
New York 41
Tel Aviv 40
Turin 38
Bari 35
London 35
Warsaw 31
Bologna 29
Brussels 27
Montreal 24
Brasília 23
Marburg 23
Paris 22
Daejeon 20
Palermo 20
Civitavecchia 19
Jakarta 19
Rio de Janeiro 19
Tokyo 19
Da Nang 18
Johannesburg 18
Naples 18
Phoenix 18
Poplar 18
Bra 17
Chennai 17
Chicago 17
Denver 17
Taipei 17
Haiphong 16
Barcelona 15
Fortaleza 15
Jyväskylä 15
Mumbai 14
Salerno 14
Toronto 14
Belo Horizonte 13
Mexico City 13
Santiago de Cali 13
Atlanta 12
Biên Hòa 12
Genoa 12
Quito 12
San Francisco 12
Santiago 12
Afragola 11
Brescia 11
Livorno 11
Norwalk 11
San Diego 11
Shanghai 11
Stockholm 11
Amsterdam 10
Totale 14.131
Nome #
Turismo 4.0: la nuova frontiera del turismo culturale 775
Tourism and regional economic resilience from a policy perspective: lessons from smart specialization strategies in Europe 449
Tourism in the City. Towards an Integrative Agenda on Urban Tourism 371
Il Brand Reticolare. Strumenti di analisi per la costruzione di un marchio di luogo 331
La scuola di Riccardo Varaldo. Relazioni personali e percorsi di crescita 325
Reimagining urban destinations: Adaptive and transformative city brand attributes and values in the pandemic crisis 313
L'esperienza di riconversione industriale italiana nell'ambito della legge 675/77 277
Managing Otherness: The Political Economy of Place Images in the Case of Tuscany 276
Effects of behavioral intention and dynamic capabilities on circular economy adoption and performance of tourism SMEs 270
Il marketing territoriale. Sfide per l'Italia nella nuova economia 265
Chinese Tourists in Tuscany: Redefining the Relationship Between Heritage and Authenticity 265
Urban brandscape as value ecosystem: The cultural destination strategy of fashion brands 253
Adoption of Circular Economy and Environmental Certifications: Perceptions of Tourism SMEs 246
Emerging Technologies for Cultural Heritage: The “Consumer’s” Perspective 233
Branding the Innovation Place: Managing the Soft Infrastructure of Innovation 232
Business Support Services: A Conceptual Framework and some Interesting Practices 229
Formazione e valorizzazione dei talenti. una sfida per il Paese 227
Conclusioni 224
Chinese creative entrepreneurs in fashion and luxury: an exploratory case study of a concept store in Beijing 220
Patterns of policy learning in the RIS3 processes of less developed regions 220
The industrial policy of Emilia Romagna: the business service centres 215
The political economy of competing regional images: the case of Tuscany's brands 215
Sustainability in overtouristified cities? A social media insight into italian branding responses to covid-19 crisis 215
The Local Embeddedness of Foreign Campuses: The Case of Tongji University in Florence 214
Case D: The Power of Soft Infrastructure in Influencing Regional Entrepreneurship and Innovativeness 212
Paesaggio e attrattività dei territori e dei talenti 210
"Voglio vivere così" - Immagini e identità della Toscana contemporanea 209
Business Support Services: Marketing and the Practice of Regional Innovation Policy 208
Innovazione e ricerca nell area pisana. 207
Il rischio di non essere a rischio. L'orientamento dei gifted students 205
Virtual Cultural Experiences: The Drivers of Satisfaction 201
Creation and management of Partnerships: Typologies and Guidelines 199
L’innovazione digitale nei teatri d’opera italiani: le eredità della pandemia 198
Il ruolo dell’università nei processi di constituency-building per l’innovazione industriale e territoriale: riflessioni sull’esperienza italiana 198
Eccellenze e buone pratiche: una nota di metodo 195
Merito Ambizione Collegialità. Il contributo della Scuola Superiore Sant'Anna alla formazione della classe dirigente 194
Linking place brands and regional innovation: sustainable business strategies leveraging heritage 193
The Concierge. Tradition, Obsolescence and Innovation in Tourism 193
The role of the University in costituency-building for industrial and territorial innovations: reflectionson an Italian experience 190
Business Support Policies 188
Europe's Changing Economic Geography: The impact of inter-regional networks 188
Territorial governance and area image 187
Enjeux et défis du “tourisme urbain” 187
Politique industrielle en Émilie-Romagne: Un modèle en quête de son avenir 185
The Management of the Economy in Emilia-Romagna: The PCI and the regional experience 185
The territorial approach to cultural economy: new opportunities for the development of small cities 184
Distretti e sistemi locali di piccole imprese: problemi di politica 182
Gastronomy and local development. Quality of products, quality of places, quality of experiences 181
Il rischio di non essere a rischio 179
Italian Industrial Districts: Evolution and Change. Guest Editorial 177
Science and Technology Parks in the Age of Open Innovation. The Finnish Case 176
Market-driven management: the policy implications 175
Il sistema fieristico italiano 175
Ouverture de 'Smart Specialisation, Global Markets and Innovation Policies' 175
RDA futures? 174
The social media strategy of cultural institutions in the pandemic: the case of Italian opera houses 173
Il socialismo in una regione sola. Il PCI ed il governo dell'industria in Emilia Romagna 173
Il decentramento delle politiche industriali come strumento di rilancio delle economie locali 172
Servicios de apoyo a las empresas: un mapa conceptual y algunas prácticas interesantes 171
Regional Economic Policies and the Non-Linearity of History 170
The case of ERVET in Emilia-Romagna: Towards a Second-Generation Regional Development Agency 170
Teatri dell'opera e social media: l'impatto della pandemia 169
La valorizzazione del patrimonio pucciniano: alcune proposte di marketing territoriale 168
Il marketing strategico dei servizi reali alle imprese 167
La politica industriale della Regione Emilia-Romagna: i centri di servizi alle imprese 166
Strategie e valutazione nella politica industriale. Esigenze, proposte, esperienze a livello locale 165
Germania federale e Giappone: storia e caratteri fondamentali di due modelli di politica industriale e commerciale 164
La programmation du développement régional. Des velléités à l’utopie réaliste: le cas de la Toscane 163
Real Services: A Re-appraisal 163
Smart Specialisation in Europe: Looking Beyond Regional Borders 162
Public Policies for Local Networks of Innovators 160
Servizi e innovazione nelle Pmi: dal quadro interpretativo al quadro toscano 160
Servizi reali e innovazione: considerazioni di politica industriale 160
Regolazione del prodotto e concorrenza 159
Industria e aeroporto a Bologna 159
Il governo dell'economia in Emilia-Romagna: il Pci e l'esperienza regionale 159
Quale politica industriale per lo sviluppo locale 158
The theory and practice of local development. Opportunities for cooperation between Mediterranean Regions 157
Ouverture de “Global Tourism in Global Markets” 156
Smart specialisation: reappraising the local dimension 154
La politica economica estera delle Regioni d'Europa: soggetti, contenuti, strategie 153
Industria e politica negli anni della crisi. Ipotesi interpretative per una storia della politica industriale 153
Regional development agencies: a generational story 152
Reluctant Innovators: Dynamic Capabilities and Digital Transformation of Italian Opera Houses in the Pandemic Crisis 151
Il modello tedesco di politica industriale 151
Verso l'economia post-industriale? Scenari e politiche dell'aggiustamento strutturale nella lettura del nazionalismo industrialista 151
Regional Policies in the Knowledge Economy Scenario: the Role of Europe's Connected Peripheries 151
Verso una "globalizzazione sostenibile": un quadro di riferimento per l'analisi delle relazioni internazionali di regioni ed enti locali 150
Planning the Learning Region: the Italian Approach 150
Il dibattito sulla definizione geografica e funzionale delle città metropolitane italiane: il caso di Bologna 150
L'eliminazione del piombo nelle benzie. Significato ed effetti strutturali per l'industria dell'automobile 150
Stato e industria nelle economie contemporanee 149
Servizi reali e politica industriale a livello locale 149
The Decline of State-Owned Enterprise and the New Foundations of State-Industry Relationship 149
Sindacato e mutamento tecnologico. Il caso tedesco 149
Per un Polo Territoriale della Conoscenza: dall'analisi ad una proposta di patto locale nella Provincia di Grosseto 148
voci "Nazione" e "Neomercantilismo" 148
Opera as Luxury in Culture: The Marketing Impact of Digitalization 148
Infrastrutture immateriali e sviluppo: le reti dei servizi reali 146
La politica industriale 143
Totale 19.859
Categoria #
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Totale 117.829


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.349 0 0 0 0 0 297 166 74 162 89 259 302
2021/20221.687 61 377 38 130 14 29 181 416 96 167 31 147
2022/20231.920 153 257 58 321 158 308 29 128 297 61 114 36
2023/20241.239 115 39 166 102 78 124 112 111 93 100 53 146
2024/20254.713 34 37 284 114 216 408 686 1.421 473 119 572 349
2025/20265.967 548 1.871 1.082 1.020 1.109 337 0 0 0 0 0 0
Totale 24.311