DE ROSIS, SABINA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.759
NA - Nord America 2.854
AS - Asia 604
AF - Africa 59
OC - Oceania 29
SA - Sud America 9
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 9.319
Nazione #
IT - Italia 3.826
US - Stati Uniti d'America 2.775
GB - Regno Unito 884
CN - Cina 298
UA - Ucraina 247
DE - Germania 238
VN - Vietnam 151
FR - Francia 87
IE - Irlanda 85
CA - Canada 78
DK - Danimarca 75
SE - Svezia 64
IN - India 61
FI - Finlandia 49
RO - Romania 39
CH - Svizzera 33
PL - Polonia 29
AU - Australia 26
CI - Costa d'Avorio 22
IR - Iran 21
NL - Olanda 20
SG - Singapore 19
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 15
ES - Italia 14
NO - Norvegia 13
PT - Portogallo 11
JP - Giappone 10
TN - Tunisia 9
BE - Belgio 7
KR - Corea 7
TR - Turchia 7
AT - Austria 6
BR - Brasile 6
ET - Etiopia 6
HK - Hong Kong 6
EU - Europa 5
NG - Nigeria 5
EG - Egitto 4
GH - Ghana 4
KE - Kenya 4
LU - Lussemburgo 4
PH - Filippine 4
PK - Pakistan 4
GR - Grecia 3
IL - Israele 3
NZ - Nuova Zelanda 3
TW - Taiwan 3
CZ - Repubblica Ceca 2
JO - Giordania 2
LV - Lettonia 2
MY - Malesia 2
QA - Qatar 2
SM - San Marino 2
UG - Uganda 2
ZA - Sudafrica 2
AR - Argentina 1
BD - Bangladesh 1
BG - Bulgaria 1
CL - Cile 1
DZ - Algeria 1
GY - Guiana 1
HR - Croazia 1
ID - Indonesia 1
KW - Kuwait 1
LK - Sri Lanka 1
MX - Messico 1
RS - Serbia 1
RU - Federazione Russa 1
Totale 9.319
Città #
Pisa 800
Southend 546
Chandler 452
Rome 225
Milan 179
San Mateo 166
Fairfield 151
Houston 139
Florence 131
Ashburn 130
Cambridge 122
Jacksonville 120
Buti 105
Falls Church 105
Dearborn 100
Wilmington 98
Portsmouth 81
Dong Ket 75
Beijing 74
Guangzhou 73
Dublin 70
Fremont 66
Stevenage 66
Woodbridge 66
Ann Arbor 64
Ottawa 62
Boardman 55
Lawrence 54
Seattle 54
Bari 47
Helsinki 38
San Giuliano Terme 37
Bologna 33
Kolkata 33
Naples 30
Timisoara 30
Los Angeles 28
Norwalk 28
Turin 27
Padova 26
Santa Maria a Monte 26
Palermo 25
Brooklyn 24
Warsaw 24
Redwood City 23
Hanover 22
Nanjing 20
Prato 19
Rimini 19
Massafra 16
Bratislava 15
Fuzhou 15
Old Bridge 15
San Diego 15
Shanghai 15
Sydney 15
Bolzano 14
Genoa 14
Genova 14
Auburn 13
Barletta 13
Napoli 13
Pontedera 13
Washington 13
Brescia 12
Cardiff 12
Catania 12
Glasgow 12
Venice 12
Alia 11
London 11
Massa 11
San Giovanni Rotondo 11
Trento 11
Livorno 10
Lucca 10
Chicago 9
Redmond 9
Reggio Emilia 9
Salisbury 9
Stavanger 9
Tulsa 9
Brisbane 8
Corigliano Calabro 8
Foggia 8
Frankfurt am Main 8
Modena 8
Montepulciano 8
Paris 8
Parma 8
San Giovanni Valdarno 8
Shenzhen 8
Vicenza 8
Arquata Scrivia 7
Cascina 7
Ferrara 7
Gaeta 7
Mestre 7
Molfetta 7
Piombino 7
Totale 5.527
Nome #
L'esperienza della regione Puglia 577
La valutazione degli esiti nella prospettiva dei pazienti 439
Value in Healthcare and the Role of the Patient Voice 399
Waiting time information in the Italian NHS: A citizen perspective 398
Comunicare Sanità. Strumenti online per i servizi ai cittadini. 364
INDAGINE PREMS PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL’ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITA’ TOSCANA. 350
Abstract 146 Building big data from experience: a new model for prems collection and utilisation 300
INDAGINE PROMS PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL’ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA’ TOSCANA. 241
LA VALUTAZIONE DELLA PERFORMANCE DEI SERVIZI SANITARI ATTRAVERSO GLI OCCHI DEGLI UTENTI. FOCUS SULLA PROTEZIONE DEI DATI 241
Public strategies for improving eHealth integration and long-term sustainability in public health care systems: Findings from an Italian case study 221
Rethinking Healthcare Performance Evaluation Systems towards the People- Centredness Approach: Their Pathways, their Experience, their Evaluation. 220
Patient satisfaction, e-health and the evolution of the patient-general practitioner relationship: Evidence from an Italian survey 219
beFood, stili di vita a confronto. Ricette sperimentali per un futuro healthy degli adolescenti. 203
Using patient-reported measures to drive change in healthcare: the experience of the digital, continuous and systematic PREMs observatory in Italy 199
Behavioural and social sciences to enhance the efficacy of health promotion interventions: redesigning the role of professionals and people 194
Quando promuovere stili di vita sani diventa un’esperienza professionale per gli adolescenti: il progetto ‘beFood’ 190
Basic ICT adoption and use by general practitioners: an analysis of primary care systems in 31 European countries 184
La comunicazione delle Aziende Sanitarie italiane attraverso i loro siti Internet: costruzione dell’identità e della fiducia nell’era della rivoluzione digitale e della post-verità. Risultati preliminari. 183
E-patient (r)evolution: quando è il paziente a coinvolgere il medico. 166
GOVERNO E QUALITA' DELL'OFFERTA 160
Indagine PREMs, rilevazione sistematica dell'esperienza di ricovero ordinario riportato dai pazienti adulti e pediatrici nella sanità Toscana 153
mHealth a supporto del percorso nascita in Toscana. Il disegno di hAPPyMamma. 148
Incentivizing ICT in healthcare: A comparative analysis of incentive schemes in Italian Regions 146
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 135
From Experience and Outcome Measurement to the Health Professionals’ Engagement 128
Multi-level determinants of tele-healthcare innovations: an Italian case study 125
Are people’s health care needs better met when primary care is strong? A synthesis of the results of the QUALICOPC study in 34 countries 123
How to Improve the Maternal Pathway for Migrant Women: Insights for Retention Strategies from Tuscany Region 119
Digitalizzazione nella prenotazione e pagamento delle visite specialistiche 118
Healthy Living: when engaging people makes a difference. Evidences from an experiment with teenagers in Tuscany 117
INDAGINE PREMS PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL’ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITA’ TOSCANA. 114
Do Patient Preferences Change in a Pandemic? Exploring Italian Patient Reported Experience DATA during the COVID-19 Crisis (PNS245) 110
Patient-Reported Outcome Measures to Prioritize Surgical Lists during Pandemic Events (PR3) 109
La comunicazione delle aziende sanitarie italiane attraverso i loro siti internet: costruzione dell’identità e della fiducia nell’era della rivoluzione digitale e della post-verità. 107
INDAGINE PREMs PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITÀ TOSCANA. 106
The relationship between healthcare service provision models and patient experience 104
Obiettivi e indicatori per la promozione dell'ICT 103
Come promuovere comportamenti alimentari sani tra gli adolescenti seguendo le loro preferenze? Indicazioni da un esperimento di scelta discreta 98
P-252 Using Evidence in Policy Making: A Case Study. 96
Healthy Living and Co-Production: Evaluation of Processes and Outcomes of a Health Promotion Initiative Co-Produced with Adolescents 89
A m-health intervention in the maternal care pathway: protocol for the impact evaluation of hAPPyMamma (Preprint) 85
The online communication of healthcare organisations in the 'post-truth' era: An analysis of 167 websites in Italy 80
Implementing successful systematic Patient Reported Outcome and Experience Measures (PROMs and PREMs) in robotic oncological surgery—The role of physicians 80
RESPONSIVENESS E COMUNICAZIONE 80
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 79
Piloting a web-based systematic collection and reporting of patient-reported outcome measures and patient-reported experience measures in chronic heart failure 77
Segmenting Adolescents Around Social Influences on Their Eating Behavior: Findings From Italy 76
A continuous PREMs and PROMs Observatory for elective hip and knee arthroplasty: study protocol 76
Was it really co-production? An evaluation by co-producers of an Italian health promotion initiative. 74
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 71
Physical activity in the daily life of adolescents: Factors affecting healthy choices from a discrete choice experiment 65
A social network analysis of the organizations focusing on tuberculosis, malaria and pneumonia 62
La risposta dell’utenza ospedaliera: esperienza e percezione della qualità da parte dei pazienti ricoverati in Toscana di fronte alla pandemia 61
Value of Including the Children's Experience for Improving Their Rights During Hospitalization: Protocol for the VoiCEs Project 59
VALUTAZIONE DELL'UTENZA 57
COVID-19 vaccinations: An overview of the Italian national health system's online communication from a citizen perspective 57
The COVID-19 emergency as an opportunity to co-produce an innovative approach to health services provision: the women's antenatal classes move on the web 51
A longitudinal assessment of chronic care pathways in real-life: self-care and outcomes of chronic heart failure patients in Tuscany 45
Da un’iniziativa internazionale a un osservatorio nazionale per monitorare l’esperienza dei pazienti cronici in Italia. 44
Reverse compassion: value-in-use and value-in-context of healthcare services during crisis 37
Creating Value from Purpose-Based Innovation: Starting from Frailty 37
Quality of life assessment in amyloid transthyretin (ATTR) amyloidosis 37
Including patient-reported measures in performance evaluation systems: Patient contribution in assessing and improving the healthcare systems 37
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 35
USERS’ EXPERIENCE WITH HEALTHCARE SERVICES: PRACTICES FROM TUSCANY HOSPITALS 35
INDAGINE PREMs PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITÀ TOSCANA. 33
The early weeks of the Italian Covid-19 outbreak: sentiment insights from a Twitter analysis 33
Systematic and continuous collection of patient-reported outcomes and experience in women with cancer undergoing mastectomy and immediate breast reconstruction: a study protocol for the Tuscany Region (Italy) 27
Creating Value from Purpose-Based Innovation: starting from Frailty 26
Patient-reported outcome measures for transthyretin cardiac amyloidosis: the ITALY study 24
Analyzing the emotional impact of COVID-19 with Twitter data: Lessons from a B-VAR analysis on Italy 22
Exploring the role of digital technologies on patients’ engagement. 20
Unlocking organizational change: a deep dive through a data triangulation in healthcare 17
EXPLORING PATIENTS’ TRUST DURING COVID-19 PANDEMIC 14
Innovation from frailty: creating value from purpose-based innovation 14
Performance measurement and user-centeredness in the healthcare sector: Opening the black box adapting the framework of Donabedian 4
Totale 9.527
Categoria #
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Totale 33.494


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/201957 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 31 26
2019/2020956 32 54 77 67 120 140 103 54 94 48 52 115
2020/20212.048 97 187 180 133 195 256 125 92 155 175 217 236
2021/20221.921 111 165 161 94 140 152 348 254 136 145 73 142
2022/20231.859 150 220 122 268 153 243 80 107 205 59 120 132
2023/20241.581 126 74 210 174 199 185 239 155 78 113 28 0
Totale 9.527